Gezond, overheerlijk & caloriearm ijs (suiker- en zuivelvrij!) maken

Gezond en overheerlijk caloriearm schepijs zonder suiker en room, kan dat? Jazeker! Je kunt zelf op een super simpele manier ijs maken dat nauwelijks calorieën bevat en ook nog eens super gezond is. All you need is a blender en een paar minuten tijd. Geen urenlang roeren in bakjes in de vriezer dus of een ijsmachine die het uiteindelijk niet doet. En ja, wie houdt er nu niet van echt Italiaans schepijs? Maar ja, we moeten natuurlijk op de calorieën letten. De zomer is een gevaarlijke tijd voor de zwembandjes. Vandaag daarom een recept voor vegan, caloriearm, suiker- en zuivelvrij schepijs dat je in vijf minuten op tafel zet.

 

Caloriearm ijs maken

Om caloriearm ijs te maken voor 4 personen heb je nodig:

  • 2 bakjes ingevroren frambozen (van tevoren even invriezen dus)
  • 250 ml kokosroom (geen kokosmelk dus, maar echt room. Dit koop je bij de Turkse of Marokkaanse toko). Vind je kokos niet lekker dan kun je ook havercuisine nemen.
  • Halve banaan
  • Eventueel wat agavesiroop
  • Blender (wel een krachtige blender, anders is het blenderen soms wat lastig)

 

Caloriearm ijs recept

Het caloriearme ijs recept voor 4 personen is als volgt:

  1. Snijd de banaan in dikke plakken
  2. Plaats deze onderin de blender samen met de kokosroom en een derde van de frambozen
  3. Begin met blenderen op de laagste stand
  4. Voeg beetje bij beetje de rest van de frambozen toe
  5. Voeg net zo land frambozen toe tot je een dikke ijsachtige substantie hebt
  6. Eventueel kun je nog wat agavesiroop toevoegen, maar ik vind het zelf zoet genoeg zo.
  7. Plaats het ijs in kleine soufflébakjes
  8. Serveer het eventueel met wat opgeklopte kokosroom met wat kokossuiker. De kokosroom plaats je daarvoor even 2 minuten in de vriezer. Daarna klop je hem met de mixer stijf.

 

Andere varianten:

  • Voor chocolade caloriearm ijs: 2 ingevroren avocado’s in stukjes, 3 el biologische cacaopoeder en 1 banaan. Plaats er nog wat stukjes gecrunchte walnoot bovenop.
  • Voor banaan-kokosijs: 3 ingevroren bananen in stukjes en 3 el geraspte kokos, de kokosroom eventueel een paar el kokos yoghurt.
  • Caloriearm bosbessenyoghurt ijs: vervang de kokosroom door kokosyoghurt en de frambozen door bosbessen. Die koop je voordelig in een zak bij de Jumbo (frambozen ook trouwens).
  • Mokka-banaanijs: 3 ingevroren bananen in stukjes en 2el extra sterk gezette espresso plus de kokosroom.

 

Gezond, overheerlijk & caloriearm ijs (suiker- en zuivelvrij!) maken
 
Gezond en overheerlijk caloriearm schepijs zonder suiker en room, kan dat? Jazeker! Je kunt zelf op een super simpele manier ijs maken dat nauwelijks calorieën bevat en ook nog eens super gezond is. All you need is a blender en een paar minuten tijd. Geen urenlang roeren in bakjes in de vriezer dus of een ijsmachine die het uiteindelijk niet doet. En ja, wie houdt er nu niet van echt Italiaans schepijs? Maar ja, we moeten natuurlijk op de calorieën letten. De zomer is een gevaarlijke tijd voor de zwembandjes. Vandaag daarom een recept voor vegan, caloriearm, suiker- en zuivelvrij schepijs dat je in vijf minuten op tafel zet.
Schrijver:
Ingrediënten
  • Om caloriearm ijs te maken voor 4 personen heb je nodig:
  • • 2 bakjes ingevroren frambozen (van tevoren even invriezen dus)
  • • 250 ml kokosroom (geen kokosmelk dus, maar echt room. Dit koop je bij de Turkse of Marokkaanse toko). Vind je kokos niet lekker dan kun je ook havercuisine nemen.
  • • Halve banaan
  • • Eventueel wat agavesiroop
  • • Blender (wel een krachtige blender, anders is het blenderen soms wat lastig)
Bereiding
  1. Snijd de banaan in dikke plakken
  2. Plaats deze onderin de blender samen met de kokosroom en een derde van de frambozen
  3. Begin met blenderen op de laagste stand
  4. Voeg beetje bij beetje de rest van de frambozen toe
  5. Voeg net zo land frambozen toe tot je een dikke ijsachtige substantie hebt
  6. Eventueel kun je nog wat agavesiroop toevoegen, maar ik vind het zelf zoet genoeg zo.
  7. Plaats het ijs in kleine soufflébakjes
  8. Serveer het eventueel met wat opgeklopte kokosroom met wat kokossuiker. De kokosroom plaats je daarvoor even 2 minuten in de vriezer. Daarna klop je hem met de mixer stijf.
  9. Andere varianten:
  10. • Voor chocolade caloriearm ijs: 2 ingevroren avocado’s in stukjes, 3 el biologische cacaopoeder en 1 banaan. Plaats er nog wat stukjes gecrunchte walnoot bovenop.
  11. • Voor banaan-kokosijs: 3 ingevroren bananen in stukjes en 3 el geraspte kokos, de kokosroom eventueel een paar el kokos yoghurt.
  12. • Caloriearm bosbessenyoghurt ijs: vervang de kokosroom door kokosyoghurt en de frambozen door bosbessen. Die koop je voordelig in een zak bij de Jumbo (frambozen ook trouwens).
  13. • Mokka-banaanijs: 3 ingevroren bananen in stukjes en 2el extra sterk gezette espresso plus de kokosroom.

 

Laat een antwoord achter

Je e-mail word niet getoond op de website

Waardeer dit recept: