Stuur jouw unieke recept in en maak iedere maand kans op een GRATIS KOOKBOEK t.w.v. 50 euro

Waarom een gezond ontbijt zo belangrijk is om af te vallen

Waarom een gezond ontbijt zo belangrijk is om af te vallen

Het is ons inmiddels al vaak genoeg verteld; ontbijt is de belangrijkste maaltijd van de dag! Toch hebben we vaak de neiging om deze maaltijd over te slaan. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat je ‘s ochtends echt moet haasten om op je werk te komen en je simpelweg geen tijd hebt om te eten. Daarnaast zijn er ook sommigen die ‘s ochtends bijna niks naar binnen kunnen krijgen. Toch moeten we echt proberen om echt wat meer tijd vrij te maken voor een ontbijtje, helemaal omdat een gezond ontbijt afvallen op weg helpt! In dit artikel kom je erachter waarom dat ontbijtje nou zo belangrijk is als je wilt afvallen en wat je het beste voor ontbijt kunt eten.

Power boost

De eerste reden waarom ontbijten zo goed voor je is, is dat je ‘s morgens met een lege maag begint. Als je ervoor zorgt dat je gezond ontbijt kan je lichaam goed opstarten en kan je er die dag tegenaan. Vooral eieren zitten bomvol proteïne en bevatten belangrijke vitamines en mineralen. Hierdoor krijg je ‘s ochtends een powerboost en is de kans een stuk kleiner dat je gedurende de dag trek hebt in een ongezonde snack. Bladgroenten zijn ook ideaal voor een lekker en gezond ontbijtje. Als je ‘s ochtends moeite hebt met droog brood kun je ook een heerlijke smoothie met spinazie maken. Spinazie bevat bijna geen calorieën wat perfect is als je wilt afvallen. Ook bevat het naast de belangrijke voedingsstoffen ook ijzer. Hierdoor kan jouw lichaam de dag nog beter volhouden. Daarnaast is spinazie een perfecte toevoeging bij veel gerechtjes zoals toast met avocado of tussen een gezonde wrap.

De lekkerste receptjes

Gelukkig zijn er genoeg heerlijke gerechten die je kunt bereiden, zelfs als je wil afvallen! Er zijn vooral veel ontbijt recepten die ontzettend makkelijk te bereiden zijn en bijna geen tijd in beslag nemen. Hierdoor kun je zelfs met een druk schema ‘s ochtends een heerlijk ontbijtje op tafel zetten. Ook hoef je zeker niet elke dag hetzelfde ontbijt te eten. Zorg voor veel variatie door bijvoorbeeld op de ene dag een gezonde smoothie te maken en de andere dag een omelet met groenten. Zo houd je het leuk voor jezelf! Het is ook handig om ervoor te zorgen dat je veel producten al in huis hebt. Vooral eieren, bladgroenten en fruit zoals aardbeien en bosbessen zijn een must. Met deze ingrediënten zit je eigenlijk altijd wel goed. Vooral met de bladgroenten en fruit kun je heerlijke smoothies maken wat overigens bijna geen tijd kost. Stop het in de blender en klaar is Kees. Daarnaast is havermout ook erg lekker en gezond. Hier kun je de lekkerste ontbijt bowls mee maken, helemaal door wat stukken fruit eraan toe te voegen.

MIS GEEN ENKEL RECEPT MEER!

Ontvang om de week de laatste recepten en koopgidsen gratis in je mailbox!